8 Petanda Dia Adalah Soulmate (jodoh)

Dua manusia yang merasa saling berjodoh pasti memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya, kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya. Benarkah seperti itu?

So, apakah ada petanda lain agar seseorang dapat merasakan bahawa sidia jodoh (soulmate) kita atau bukan? JOM KITA LIHAT!!!!

Petanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat... kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!

Petanda 2
Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan, adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu!

Petanda 3
Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu..Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Sebenarnya dialah destini kebahagian kamu...

Petanda 4
Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan... Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.

Petanda 5
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, tak salah lagi. Dialah orangnya...

Petanda 6
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya... Nah, kalau begitu ini bisa bererti dia sudah siap menerima kamu seadanya..

Petanda 7
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil 'buruk' di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya... Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!

Petanda 8
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan! Apakah kelapan² petanda di atas telah kamu temukan padanya?

17 comments:

hEMoHemO87 said...

salam...rs nya sy dah pnh jumpa kot org mcm tu..
tp malang nya dia dh jd hak org lain skarang..hehe
ada peluang nk jumpa org lain lg x?
hopefully someone better...(",)

alanazainal said...

salam...all the criteria soulmate ade mengena kt someone 2..hehe
hopefully, he's my soulmate =)

gitchi gitchi goo :D said...

salam , smua kat atas tuh sy da jumpe n harap2 die laa uranknye :D

fatin alia said...

huhu..
yg sy tahu
jodoh itu rahsia Allah~

shera said...

ADA YG BETUL,ADA YG XBETUL..MAKNANYE SY BLM JMPA SOULMATE SY KER?

Nik Syafiq said...

mintak share...

apak hensem said...

yeah2 i got it...

noryuzalini said...

mungkin saya lum jumpe g kot..tp kami selalu gaduh ..bila jarang jumpe..mesti sms....ye ke...doalah yang terbaik..andai itu jodohnya..moga kami saling melengkapi...

gwendal von voltaire said...

ALHAMDULILLAH..sya dh jmpa..dr usia sya 17..dia 22..dh lma bcinta..wlupn dh lma bcinta..tp hbgn kmi nmpk mcm bru..masing2 pn adla second love..hhiihi..

bp said...

Watching online movie free  hbo,spot ,cinemax,max hd.,Tnt movie,nasional geopgrafi.,espn.,spot megamix ,star movie ,disney channel,history channel ,animal planet , al jazeerz,patagon channel ,axn channel,max hd,bloomberg tv,tvu music,hbo plus,cartoon network,nicktoon,nickoledoan discovery channel and more channel free CLICK >> LINL WATCHING
NAK DENGAR RADIO  MALAYSIA ONLINE FULL LIST RADIO VISIT LINK >>> TO LISTEN
TO WATCHING TV3,TV2,TV1,TVi,JAKIM TV ,MOB TV ,1HUJAU TV CLICK CLICK >>LINK TO WATCHING
Listen Indonesia radio online CLICK >> LISTEN

Yunie said...

soulmate ? semua petanda ny ade kat sowg laky yg close ngn saya . tpy dye da ad gf , dan kami juz like BFF . xkn dye soulmate say kot .

zulaiha zulkifli said...

salam....
jdoh kan di tangan tuhan...
so kte sbagai orang puan hny menunggu...
hny llki yg mencari...
ap2 pn istikarah la....
wlupun ciri2 di atas btul...
pngalaman org yg pnh bercinta smstiny berguna jgk la kt kte sume kan...
ap2 pn tahniah la kpd spe2 yg sdah jmp calon teman hidup....
-hapy always-

Nur Nazihah Hassan said...

mohon share

tiara kasandra said...

cm mana kalau cuma salah seorang drpd psngn je y kna dgn ptanda ni n sorang lagi x...ada harapan ke?pe2 pn ini sgt mmbntu:)

annur kasih said...

lau bersahaja tu mmg ade tp yg rase tenang tu mmg tak sbb die slalu menyakitkan ht. jd cmne?

Chantek klasik said...

semua ada kecuali no 5!!

Tono Maryono said...

tapi aku suka peyempuand cantik Malaysia ...
salam kenal All
http://ajigolok.blogspot.com kunjungi ya...hehehe..