5 tafsir mimpi Tajul Muluk

Sekiranya anda bermimpi......
Di patuk atau di belit ular anda akan memperolehi isteri/suami
Mengerjakan sembahyang sempurna pekerjaan dunia dan akhirat
Memakan api anda akan memperolehi seorang isteri yang papa tapi bijaksana.
Burung putih terbang di rumah atau dapat ditangkap alamat beroleh pasangan hidup yang budiman lagi berharta
Membaca Al-Quran anda akan panjang usia dan memperolehi apa yang dihajati.

Doa apabila bermimpi :

Do'a Ketika Mimpi Baik

"Alhamdulillahil-ladzii qadlaa haajati"
Artinya : "Segala puji bagi Allah yang telah memberi hajatku"

(Apabila mendapat mimpi yang baik dan disuruh menceritakan)

"Segala puji-pujian bagi Allah, Tuhan Sekalian Alam"

(Apabila mendengar cerita mimpi yang baik)

"Semoga baik apa yang engkau temui dan terpelihara dari keburukan engkau. Semoga baik untuk kita dan buruk untuk musuh-musuh kita. Segala pujian bagi Allah Tuhan seluruh alam."


(Apabila mendapat mimpi yang buruk dan ditegah menceritakan)

Allaahumma innii a;uudzu bika min 'amalisy syaythaani, wa sayyi'aatil ahlaami

"Ya Allah, aku mohon perlindungan kepada Engkau daripada perbuatan syaitan dan dari keburukan mimpi."

(Ketika terjaga kerana terkejut atau takut sesuatu di waktu tidur)

"Aku berlindung dengan kalimat Allah yang sempurna dari kemurkaan-Nya dari kejahatan hamba-hamba-Nya dari bisikan syaitan yang mendekatiku."

34 comments:

Wishing Star said...

salam,nak tanya tentang mimpi,baru2 nie saya mimpi saya nampak seekor ular,dalam mimpi tu seakan2 ular tu dalam jagaan saya,tiba2 datang pulak 2 orang lelaki tak dikenali cuba menghampiri saya,dengan tiba2 ular tadi terus seakan mahu menyerang 2 orang tu dan membuka mulutnya lebar2 seakan2 hendak mengigit,namum sebaliknya tiba2 salah seorang lelaki tu dapat menutup mulut ular tu dan ular tu tiba2 senyap,apakah ada makna disebalik mimpi tu?untuk pengetahuan saya baru saja bertunang,adakah ianya cuma mainan tidur?

fieza said...

salam.. saye juga pernah bermimpi tentang ular..tapi kalau tak silap.. Kalau bermimpi ular neh benda2 halus ade dekat dengan kita/suka dekat.. Itu yang saye dapat tau..

gia said...

salam.....saya ada bermimpikan tentang seekor kucing gemok dan comel...dan satu lagi...saya seringkali bermimpikan tentang seseorg yg pernah hadir di masa silam saya...dia selalu hadir di dalam mimpi saya...dan meninginkan saya kembali kepadanya...sedangkan saya telahpun bersuami/ beristeri....saya seringkali mendapat mimpi yg sama berulang2 kali....dan apabila bangun dari tidur, saya dapati airmata mengalir membasahi pipi....mengapa saya seringkali bermimpikan dia??

Ezzy said...

salam...sYe pulak...xde kaitan dengan ular tapi..mimpi yang sme tiap malam bermimpi tentg org-org yang sye xpernah jumpe dalam sedar sye... dalam mimpi je jumpe...yg pelik tiap kali de je maslh dlam mimpi org nie selalu ade bantu sye...ape maksudnye...yg peliknye tiap kali nak pandang wajahnye ime u mesti tersedar dr mimpi...~_~"..

Sukma said...

Bestlah blog ni...lepas ni jenguk blog saya jugak ye...baru nak belajar buat blog, harap kengkawan bagi sokongan http://kamustafsirmimpi.blogspot.com

Thanks...n jangan lupa singgah yek...!

arepeace_akatsuki91 said...

mohon share yer...

muslimah sejati said...

Saya pulak... saya mimpi jumpa kawan lama saya berkahwin dengan saya... Kemudian ketika saya terjaga pasti ada bekas air mata.... Mengapa ya saya selalu mimpi begitu???

nor speedy said...

said..,adik saya ada bermimpi muka dia tiba2 berlobang d sebelah kiri...boleh sya tau apa maksud nya..??

Unknown said...

assalam..

acap kali sy bermimpi ttg bekas kekasih lama sy..kami pernah bcinta lbh kurang 6 thn tp dh putus kira2 5 thn yg lalu.kami ptus sb dia ada org lain..sy plak bakal bkahwin bln 11 thn ni..apa maksud mimpi sy ya..

bp said...

Watching online movie free  hbo,spot ,cinemax,max hd.,Tnt movie,nasional geopgrafi.,espn.,spot megamix ,star movie ,disney channel,history channel ,animal planet , al jazeerz,patagon channel ,axn channel,max hd,bloomberg tv,tvu music,hbo plus,cartoon network,nicktoon,nickoledoan discovery channel and more channel free CLICK >> LINK WATCHING
NAK DENGAR RADIO,ada thr,manisfm,erafm,hotfm,sinarfm,hotfm,klfm,muzikfm dan palbagai lagi  MALAYSIA ONLINE FULL LIST RADIO VISIT LINK >>> TO LISTEN
TO WATCHING TV3,TV2,TV1,TVi,JAKIM TV ,MOB TV ,1HUJAU TV CLICK CLICK >>LINK TO WATCHING
Listen Indonesia radio online CLICK >> LISTEN

iella said...

salam...saya azila...sya bermimpi dapat duit...

raihana khalid said...

askum saya pernah bermimpi ada seorang wanita bersalin dan seorang lelaki memberikan bayinya pd saya untuk dijaga

email:raihana881117@yahoo.com

iewanz said...

MIMPI?... 2 maksud mimpi iaitu sesuatu atau mainan...

ramai perkatakan dengan mmpi, seolah-olah kejadian ader misteri.. mustahil kalau ader manusia yang xpenah bermmpi, adakah ia mainan atau sesuatu dr segi alamat atau rahsia dalam diri...?

seperti kawan2 mencerita'n pasal mmpi bermacam2 adakalanya tiap2 hari2 ia bermmpi. Cuba rujuk kembali dengan sesuatu yg berlaku sebelom kiter tido! ikut petua dan amalan masing2.. yakin la dengan tidur, ... contoh seseorg sebagai rujukan hari2 dia tido mesti bermmpi, satu hari kiter test ngan solat 2rakaat baca doa tido dan jgn berkhayal seblom tido... kebanyakan tido nya tiada mmpi..dan satu hari dia bermmpi diserang sekumpulan lebah dan disengat, mmpi kebanyakan nya terbalik kecuali mmpi alamat... Apa itu lebah? serangga yg ada penawar dan mmbawa penawar, maksudnya keuntungan.. dalam mggu itu alhamdulillah ada rezeki tidak diduga, itu lah tanda nya mmpi itu adalah ibadah dalam maksud ilham atau pintu hijab... minkuli hijabin "sucikanlah aku dari pintu hijab"..bgtu juga dengan sesuatu alamat, kita mengetahui dahulu sesuatu pekara sebelom terjadi contoh mcm peristiwa nabi yusuf a.s.. dari segi keyakinan dia beramal ibadah dan tido...seperti kawan2 jugak kenali mmpi itu, seperti mmpi yg benar2 jelas dan nyata dalam bentuk lulus fikiran, fikirkan pekara yang disampaikan dan maksudnya. huraikan dengan akal mutiara kita.. amalan harian yg penuh keyakinan seblom memejam mata, barulah kita pasti mmpi itu ada matlamatnya... perjalanan yang halus dtg dalam bentuk yg halus, bukan dr permandangan yang kasar dan boleh diolah-olah.. kaji ia kerna itu adlah ilmu perjalanan takdir... ilmuNYA perlu dikaji, dicari, diamal dan rujuk pada guru yg mukhsid..insyallah

saya said...

salam.

mak saya pernah mendengar ustaz beritahu bahawa, jika kita mimpi seorang bayi. itu tanda ada orang menghantar sesuatu yang tidak baik, kemungkinan saka. jangan terima bayi itu atau menyusukan bayi itu. ia ibarat kita membelanya.

Wallahu'alam.

cik lela said...

salam.. saya nak tanye.. saya bermimpikan diri saya menjadi pontianak.. selepas saya digigit oleh pontianak yang lain di kubur.. ape maksud die.?

Hazen Lee Eric said...

Saya mimpi tentang solat kalau lambat bangun untuk solat...

mai said...

Beberapa bulan yang lalu saya bermimpi di datangi seekor ular yang montok, sederhana panjang dan bewarna kuning keemasan. Ketika (dalam mimpi) itu saya sedang mencuci pinggan mangkuk di dapur dan ular bewarna kuning itu menyusup turun ke arah saya melalui batang paip tepi sinki. Saya berundur kebelakang, mencapai kayu batang penyapu dan memukul ular itu. Tetapi ular itu masih mengikuti saya walaupun kepalanya sudah terbelah dua. Malangnya bisa ular itu sudah mengenai tangan kiri saya melalui lelehan pada kayu batang penyapu yang saya pegang. Pedihnya tak terkira dan saya membersihkan bisa itu dengan air, tetapi sudah terlambat. Bekas terkena bisa sudah membengkak dan pedih tak tertahan membuat saya terjaga dari tidur. Walaupun sudah terjaga dari tidur, rasa pedih kesan terkena bisa ular itu masih terasa seperti betul-betul di gigit ular. Beberapa bulan selepas itu baru saya dapat alamat dari mimpi itu iaitu seorang Inggeris yang kaya raya dari England ingin memperisterikan saya dan menghadiahkan saya jutaan wang USD sebagai tanda cintanya pada saya. Tetapi malangnya saya sudah pun bersuami macamana saya dapat terima lamaran dia. Saya tolak wang dan lamaran nya dan membuat orang Inggeris itu marahkan saya. Benar tafsiran mimpi itu...ular tandanya ada orang lain mencintaan seseorang secara senyap seperti terjadinya pada saya sendiri.

noor feizlina said...

salam..sy bermimpi ular selama 4 mlm berturut2, mlm yg 1st dan 2nd sy mimpi ular lalu sj depan sy..mlm ke-3 sy tersmpak dgn ular, mlm ke-4 anak ular msk dlm baju dan sy capai sy putuskan kepala anak ular tersebut....apekah makna mimpi2 sy ni??

Hasrul Lina said...

slm baru2 ini sy membuat semayang istiharah sbb lg 2 bln sy bakal berkahwin. malam tu sy bermimpi yang saya memaut tangan seorang lelaki yg wajahnya kurang jelas.dia berjubah putih.saya mengekori dia kemana sahaja dia pergi.apa maknanya mimpi itu?

me.. always.. alone said...

saya nak tanya, kalo saya bermimpi xboyfriend menghantar minyak wangi, adakah bermaksud menghantar benda yang tidak baik? sibhanallah, jauhkanla.. =(

cinan said...

salam.. saya bermimpi ada sebanyak2 ulat keluar dr hidung sy dlm bentuk cecair.. apa maknanya..

Walicinta said...

Yang mimpi pelik2 2. Alamat dua kali jumaat..

J2J_HeartMe said...

Salam...sy cuma nk share pndpt. Mimpi ni adalh slh stu prkra ghaib. Prkra ghaib kn kta wjb prcya. Lgpun kta jgn lupa, d antra rasul kta, ada yg d brikn ilham mlalui mimpi. Mimpi yg baik tu dtg dr Allah, yg pntg kta kna kenal dr mna mmpi tu dtg. Dr Allah atau syaitan yg cuba mmprmainkn kta. Kata kuncinya di sini 'Kenal'. InsyaAllah klo kta knl d tmbh dgn yakin, itu adalh ilham yg Allah berikn pd kta. Wassalam..

Affa Farisha said...

Saya bermimpi seorang kawan lelaki yg bergadoh masa ini, memberitahu seorang perempuan juga kawan kami memberi nye surat. Lelaki ini menunjuk kan surat itu, saya lihat surat itu ada lah surah yusuf yg ayat seri muka itu.. Apa maksud nye..??

Izyaniera Kamaruddin said...

apa maksudnya mimpi dipaksa berkahwin?
sudah 3 kali.dlm tempoh sebulan.

muhammad hafiz othman said...

Assalamualaikum...semasa sy masih budak2 sy selalu bermimpi bola besar yg sering mngejar sy...kadang kala sy letih dan terjaga dr tdur disebabkan ketakutan...smasa sy sdar masa itu masih awal iaitu sbelum subuh...apakah maksud mimpi tersebut...ayah sy pon pernah menceritakan dia pernah bermimpi seperti yg sy lalui smasa dia masih kecil...sy mmg x pnah lupakan mmpi itu...ape maksudnya ek??sape yg pnah alaminya tolong share...thanks...

D. Nasri said...

Jom meriahkan GIVEAWAY dari blog KISAH SEORANG PENGEMBARA JALANAN disamping dapat menang hadiah dan berkenal-kenalan sesama bloggers.

http://filemtempatanterbaik.blogspot.com/2013/06/giveaway-ringkas.html

Naja Lina said...

Salam , sy Amalina n da bertunang .. sy nk tnye bru2 ni sy bermimpi kakak ipar tunang sy memarahi sy dan tidak menyukai sy , apakah mksud mmpin trsebut ? adakah bnar dy tdak mnyukai sy ??

Veronica misau said...

.salam ,
. saya bermimpi diri sya mengandung namun tiada sumi tapi di tempat yang berbeza . 3 malam sya bermimpi benda yang sama tapi tempat yang berbeza dan satu lagi saya bermimpi saya menangis sebab rindukan seseorang .entah siapa yang saya rindukan .sebenarnya banyak mimpi pelik , tapi ni saja yang saya nak kongsikan .Harap tolong jelaskan berkaitan dengan mimpi saya ni.Harap-harap petanda yang baik Ya Tuhanku,Amin...

Terima Kasih.

bpk wijaya said...

JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-321-606-847) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT ATAU [⌣»̶•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌☀̤̈>>KLIK*DISINI<<☀̤̣̈̇•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌«̶⌣]

zhulaiqha R. Abdullah said...

Assalamualaikum, sya pernah bermimpi kena paksa kawen dgn Abg sepupu... dlm mimpi tu sy menangis sbb kena paksa kawen dgn Abg sepupu, and family jgk mendesak sy time dlm mimpi tu utk kawen dgn Abg sepupu tu... hrmm.. Ya Allah takot.. rasanya masa dlm mimpi tu.. kalau bole nak tahu, ade maknanya ke tu"?..

Amira Black Knight said...

Masa kecik dulu saya pernah bermimpi berada d sebuah tempat dgn org yg saya tak kenal.. Lepas beberapa tahun, (memanglah dah lupa dh mimpi tu) saya pergi ke luar negara.. Mula2 saya rasa mcm
'knp mcm pernah tengok je org ni ek?' Tapi lepas tu satu part tu yg menjawab segala persoalan tu.. Perkara yg berlaku tu 98% sama spt mimpi saya.. And, lepas sy x cakap dgn nenek saya ttg mmpi tu, nenek saya ckp dulu maksu saya pun pernah mimpi jd kenyataan jugak.. And benda tu pun brlaku d luar negara..hmmm.. Skadar berkongsi..

Patricia H. Sopiu said...

Hi, suatu ptg selasa sy brmimpi bayi dibuang dlm tong sampah. Jd sy dan mak sy bawa bayi tu balik rumah, setelah beberapa sekian lama kami menjaga bayi tu, suatu mlm, seperti biasa sy menyusukn botol susu dgn bayi tu, tapi bayi tu meniarap tidur di ayunannya.. sy ada tanya mak, bayi tu da minum susu ke belum,mak ckp hari ne tiada minum susu. Lalu sy angkat bayi tu, dan baru sy ingin memasukkan botol susu di mulut bayi tu, muka bayi tu bertukar menjadi pontianak, panjang gigi taring.. sy tanpa membuang masa mencekik bayi tu dan, bayi tu kuat, dia angkat diri dia sampai cermin dan patahkn cermin untuk cederakn tangan sy, untung sy ambil cermin tu dan kerat leher bayi pontianak tu. pelik tp benar 😭😥

Patricia H. Sopiu said...

Hi, suatu ptg selasa sy brmimpi bayi dibuang dlm tong sampah. Jd sy dan mak sy bawa bayi tu balik rumah, setelah beberapa sekian lama kami menjaga bayi tu, suatu mlm, seperti biasa sy menyusukn botol susu dgn bayi tu, tapi bayi tu meniarap tidur di ayunannya.. sy ada tanya mak, bayi tu da minum susu ke belum,mak ckp hari ne tiada minum susu. Lalu sy angkat bayi tu, dan baru sy ingin memasukkan botol susu di mulut bayi tu, muka bayi tu bertukar menjadi pontianak, panjang gigi taring.. sy tanpa membuang masa mencekik bayi tu dan, bayi tu kuat, dia angkat diri dia sampai cermin dan patahkn cermin untuk cederakn tangan sy, untung sy ambil cermin tu dan kerat leher bayi pontianak tu. pelik tp benar 😭😥