Calculation Keserasian Pasangan

Bunyi sebutan nama; iaitu jika bunyi di :-

Depan = Markah 9
Atas = Markah 8
Bawah = Markah 5

Contoh:-
Nama Lelaki : Ahmad Azhar
Sebutan : Ah + mad + Az + har
Markah : 8 + 8 + 8 + 8
Jumlah : 32

Nama Perempuan : Arni Nazira
Sebutan : Ar + ni + Na + zi + ra
Markah : 8 + 5 + 8 + 5 + 8
Jumlah : 34

So Jumlah Keseluruhan : 32 + 34 = 66

Mencari baki :-

Jumlah 66 dibahagi pula dengan nombor 9, 7, 5 dan 3.

Iaitu:-

66 bahagi 9... baki ialah 3
66 bahagi 7... baki ialah 3
66 bahagi 5... baki ialah 1
66 bahagi 3... baki ialah 0

** Oleh itu baki ialah 3, 3, 1 dan 0 (baca dari atas ke bawah)

Peringkat perjalanan usia perkahwinan (9, 7, 5, 3)

# 9 - Di masa muda (awal perkahwinan)

# 7 - Di masa memasuki pertengahan

# 5 - Di masa menghadapi masa tua

# 3 - Di masa tua (penghujung perkahwinan)

Jika baki :-

0 - Bulan Purnama
Di waktu ini rumah tangga sangat bahagia, hidup penuh dengan aman dan damai. Tidak berlaku kekecohan. Jika pasangan ini subur kemungkinan mendapat ramai anak.

1 - Biji Di Tasik
Di waktu ini pasangan hidup dengan keadaan kewangan yang hanya cukup makan. Tidak mewah (dengan kadar masing-masing) dengan kata lain tidak cukup duit atau susah sedikit untuk mendapatkan duit. Rezeki payah.

2 - Anak Raja Sekandang
Di waktu ini pasangan suami isteri romantis, rasa secocok, rasa sama padan dan saling memahami. Maka rumahtangga menjadi bahagia.

3 - Anak Raja Kepanasan
Di waktu ini sering berlaku pertengkaran, bergaduh, bermasam muka iaitu dengan kata lain perselisihan faham sering berlaku. Jika dibiarkan berlarutan rumahtangga akan hancur.

4 - Abu Atas Tunggul
Di waktu ini duit ada tapi tidak pernah cukup. Jika dapat wang pun hanya sekadar dapat lihat sahaja. Wang itu cepat habis digunakan. Ada-ada saja perkara yang hendak dibelanjakan. Senang datang senang habis. Poket sentiasa kosong.

5 - Telaga Di Bawah Bukit
Di waktu ini rezeki datang melimpah-limpah. Tidak menghadapi masalah kewangan. Hidup senang.

6 - Tanduk Seberkas
Di waktu ini pasangan menjadi romantis, penuh kemesraan dan penuh kasih sayang.

7 - Naga Seru
Di waktu ini pasangan tidak tenteram kerana masalah kuat cemburu. Selalu tidak percaya pada pasangan.

8 - -sama seperti nombor 0-


Peringatan : Korang jgn percaya sangat.. ni saje jek utk mengisi masa terluang sambil membuat kerja kira-mengira.. ehehehe...

21 comments:

Akeiisuda said...

macam ada kebenarannya. tp jgn percaya 100%. 99% boleh...

nanie said...

yg bahagi2 tu cmner?

SU-AI-LA said...

aper punyer susah lar nk kira mende nih????huhuhu

kunka said...

ahahahaha,. aku pnye nombor cntek ar,. 80,...
bnyak bahagie,. hehehe

Nurlina Amalina Awang Kalong said...

hahaha xpaham laa.. xD

bp said...

Watching online movie free  hbo,spot ,cinemax,max hd.,Tnt movie,nasional geopgrafi.,espn.,spot megamix ,star movie ,disney channel,history channel ,animal planet , al jazeerz,patagon channel ,axn channel,max hd,bloomberg tv,tvu music,hbo plus,cartoon network,nicktoon,nickoledoan discovery channel and more channel free CLICK >> LINL WATCHING
NAK DENGAR RADIO  MALAYSIA ONLINE FULL LIST RADIO VISIT LINK >>> TO LISTEN
TO WATCHING TV3,TV2,TV1,TVi,JAKIM TV ,MOB TV ,1HUJAU TV CLICK CLICK >>LINK TO WATCHING
Listen Indonesia radio online CLICK >> LISTEN

Fara said...

Kalau 'maisarah' nak kira camne?

oxymoron said...

tak paham la baki2 ni.

nass salha said...

Yg pasti nombor pntng dlm hdp

Eddy Hasmuri said...

Mengarut...

Atiff Atifah said...

Cth bca ke dpn mcm mana. Xda cth pon. Aish..

Faris Azhar said...

Saya dapat 105.. mcm mane nak bahagi nii. Haha

Maisarah Sabri said...

Klau baki lbih dpd 8, ape plak mksudnya?

Maisarah Sabri said...

Klau baki lbih dpd 8, ape plak mksudnya?

Unknown said...

Kut2 mana pun mesti keluar 4 digit nom
Baki x akan jadi 9

mussa deen said...

Kut2 mana pun mesti keluar 4 digit nom
Baki x akan jadi 9

Teeta nani said...

Saya pulangkan apa sahaja yg saya ambil drpd tuan dan blog tuan dan segala kepunyaan tuan yg ada pada diri saya. Saya ambil yg haq semata mata tiada yg lain dulu kini dan akan datang.

Teeta nani said...

Saya pulangkan apa sahaja yg saya ambil drpd tuan dan blog tuan dan segala kepunyaan tuan yg ada pada diri saya. Saya ambil yg haq semata mata tiada yg lain dulu kini dan akan datang.

Ukhti Azwa said...

X faham la..kalau nam saya norhazwani cmne nk kira?

Ukhti Azwa said...

X faham la..kalau nam saya norhazwani cmne nk kira?

syazwan arief said...

66 bahagi 9 jawapan baki tiga.ye kire gane ahhh?