GADIS-GADIS INGIN TAHU TANDA-TANDA LELAKI JATUH CINTA?

Ingin tahu tanda-tanda lelaki kalau sedang jatuh cinta berat? Begini
katanya….
1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukankarena terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghibur kekasihnya..3. Dia banyak menasehati kekasihnya karena dia amat menyayanginya.
4.. Dia berusaha mengukung kebebasan kekasihnya karena perasaa cemburunya yang meluap-luap.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia selalu mengawasi gerak-gerik kekasihnya karena dia sentiasa merasa curiga.7. Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpahkanseluruh perhatian kepadanya.
9.. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian karena dia mau kekasihnya melayaninya lebih dari orang lain.
10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia kadang suka merajuk karena ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan merasa sengsara apabila berjauhan dengan kekasihnya terlalu lama.
13. Dia selalu mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia akan lebih mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya apakah kekasihnya mencintainya karena dia merasa cintanyalebih kuat daripada kekasihnya.
16. Dia tidak akan mempedulikan wanita lain apabila tidak ada urusan pentingdengannya.
17. Dia coba meluangkan lebih banyak waktu dengan kekasihnya.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.
19. Jika ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan merasa sangat sedih dan tidak akan percaya lagi deangan cinta wanita lain. Namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali padanya.
20. Apabila ada orang ketiga, dia akan kehilangan akal sehatnya dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercaya dansanggup menyerahkan harta maupupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya. Namun jikalau dia berbuat demikian itu berarti hatinya belum 100 % mencintai kekasihnya.
23.. Tidak semua laki-laki sanggup meneteskan airmata hanya untuk seorang wanita.

Hargailah insan bergelar lelaki…

36 comments:

Aa said...

betul2 ciri2 ex aku!

a.l.a.n.a.z.a.i.n.a.l said...

alhammdulillah...i found him
hope we're meant to be

insyaallah =)

sarah said...

ala...setahun-dua memg la macam 2...da bertahun2 bercinta...who knows...what'll happen???tapi if da bercinta bertahun2 lamanya,still gak cm2...memg da sgt2 n betul2 jatuh cinta kot...tapi lelaki ni...bile da lama b'cinta...romantiknya akan berkurang...nak cari lelaki selamanya romantik...1 dlm 1000 kot...

chapping said...

always to be like that..

rara (; said...

i found a guy like him now. alhamdulillah :D

Inn said...

kesian kawan lelaki aku.. gf die tinggalkn die.. die sangat setia, gf die curang bile masuk belajar ke kolej. mmg die jiwa kacau trus, dan susah nak percaye perempuan lagi..

sunshine said...

leleki ne,mase mule2 jer setia..sayang..tp,lepas 2,bile lama2..da berubah dah..give up wif boys..

sweet@ries said...

erm mcm mne plak klu lelaki yg x prnah hargai wanita??
lbh cye kn owg lain dari aweks sendri.. smua sme jer..

wizard320 said...

ha betul lah tu. esp no 5 tu... haih kawin terus jer senang... wakakaka~

mindaku said...
This comment has been removed by the author.
Norina said...

~emmm...lelaki suma sama... jap ja stia cm 2 bla da npak cwek lbh power.. hlang la sytia dy..
spa merna??? aweks dy jua..ownk x ble 100plus bg ksih syng..pasti da curang2 jua 2..cinta sknk x ble tlalu pcAya..nnt......diri merana...da ciri2 cm 2 pun mnusia ble brubh..


insyallh bla da jmp cm cri2 2 cnfem ble pcya jgn juz tngok ja..msti da bkti lbh kukuh!! smua ownk bcinta pun ble jlous jua..bkn juz yg btol2 syg ja..
RENUNG2KAN LAH..
JGN MARAH.. HEHE

cik nurul said...

alhamdulillah, jumpe laki sme cm ciri2 kt ats,

Nurul5851 said...

napa bf ku sekarang x macam tu?
tapi Xbf ku dulu... ya mcam tu... tapi hubungan kami x lama. ?:(
tp dgn bf ku ni da lma pla bertahun2.
tapi dia selalu buat aku sedih.
hobi dia kot...

NORHIDAYAH said...

samaa macam ciri2 my ex-bf

lastary said...

dah 4 tahun dah..dye ttp xbrubah
alhamdulillah =)

Nieylicio Kerolicio said...

mengada2

jiwajiwangku said...

hampir sume sikap dy ad.. tp disbbkn xbole wat kputusan sndri.. cinta 4 taun lebur cm2 jer..
xtaw nk mara ke nk sedeh.. huhu

imyourlover said...

haha...sebaliknya..sy yg lakukan mcm nie untuk dia...hurmm~

liana isabelle said...

saye stuju ckap sarah...
stahun atau mule2 mmg la mcam tu...
knon x bole hdup tnpe kite...
tp ble da ptus cpat je dpat pngganti...
pape tah...

r-5 said...

mintak share yep. :)

Chez Choco-Latte said...

this is NOT LOVE, this is OBSESSION! love without aqli, that's stupid ~

akudiawan said...

Asslm...smua ciri2 d ats sebnrnya dtg dr dri n latar belakang kehidupan ssorg itu...

X kiralah..ade @ tidak ciri2 tu pd bf anda...yg pnting kejujuran..kesetiaan..keikhlasan.. & yg pling utama...Ciri2 sorg yg beriman itu!!

Andai bf anda ada ciri2 d ats tp anda msih merana..utk apa ya? @ bf anda punya ciri2 d ats..tp anda sndri x punya ciri2 yg bek..x jln jugak...FIKIR2KAN SEMULA...

epy_shah90 said...

sume laki cm sial ar!!

Misz Panda said...

minta share :)

BlogFaan said...

Pandai pilih teman lelaki,Bahagia lah hidup.JIka hanya pilih lelaki brdasarkan paras rupa sahaja dan populariti nya tanpa mengenal budi baik dan perangai nya akan mengundang bencana kepada wanita yang memilih dengan cara ni.Maka Terima lah padahnya apabila dipermainkan lelaki ^_^! Jadi,Jangan pilih sukahati je ok.

Hani Hempedu. said...

nk share :d

testing 4 my blog said...

bagus entri ni..
saya juga berpendapat bahawa salah satu tanda si perempuan meminati lelaki adalah apabila si lelaki menceritakan sesuatu kepada perempuan tersebut, dia (perempuan) akan mengangguk dan menyentuh dagunya..ini adalah tindakan luar sedar yang menunjukkan dia tertatrik dan tertawan.

dan satu lagi adalah, dia sentiasa menyebut nama anda di dalam perbualan.ini menunjukkan dia meminati anda!

just sharing

http://klik-me-saya.blogspot.com

Sofea Iman said...

seriously in dilemma )':
saya rase mcm org bodoh je sbb terlalu setia dgn bf saya yg dekat kelantan sekarg smbg belajar,,
saya dgn dia dah janji kalau dia pasang kene bg tahu saya,, n bile dia dh psg dia siap cll n bg tahu saya even bg pic gambar perempuan yg dia couple,, ya Allah dia sndiri dh ckp dia nk saya je,, dia tak pernah lgsg tak contct tp kenape perlu dia psg-.- wht i'm supposed to do???????? pleaseddd help me i'm a totally lost here):

thebabywuwu said...
This comment has been removed by the author.
ixorasmile said...

alahamdulilah..yaAllah..aq dh temui ny..syukran...

bp said...

Watching hbo,spot ,cinemax,max hd.,Tnt movie,nasional geopgrafi.,espn.,spot megamix ,star movie ,disney channel,history channel ,animal planet , discovery channel and more channel free CLICK TO WATCHING
TO LISTEN MALAYSIA RADIO ONLINE FULL LIST RADIO VISIT LINK TO LISTEN
TO WTACHING TV3,TV2,TV1,TVi,JAKIM TV ,MOB TV ,1HUJAU TV CLICK LINK TO WATCHING

jiwa kacauuuu blog said...

untung spe dpt ciri2 lelaki cm 2 kn..?

j.u.e said...

alhamdulilah .. sye bertmu dgn lelaki itu . .

azuani jamali said...

no wonder la taste sye ni lelaki cmtu...hopfully die xpnah berubah....')

zaza said...

air yg tenang jgn disangka tk de buaya eeem lama lama pecah juga tembelangnya oleh itu.......... bersyukur lah dengan pilihan ibubapa kita...... siapa tk mau yg terbaik org gila pun tau apa yg terbaik untuk dia....... nobody perfect 10 .......

aien nurina said...

Sedihnya... betul ke ape yg saye baca ni????